خانه » مقاله ها » تکنولوژ باعث کاهش هزینه و افزایش بهره وری است

تکنولوژ باعث کاهش هزینه و افزایش بهره وری است

طی بازدیدی که از یک شرکت کانادایی داشتم ، آنها 70 درصد از قطعات اصلی در صنایع مختلف مثل میل لنگ ، شاتون ، لاینر و پیستون را با استفاده از کرم سخت بازسازی میکردند و این درحالی است که خودشان تولید کننده این قطعات هستند.

متاسفانه مساله بازسازی در ایران جا نیفتاده است و این یعنی اگر آبکاری در جای خود قرار گیرد می تواند خیلی مهم و موثر باشد ولی ما متاسفانه آبکاری را در سطح بسیار پایینی قرار داده ایم.

مشکل ما در صنعت این است که مدیران صنایع ما شناخت کافی در رابطه با بازسازی ندارند و علت آن هم این است که در کشور ما تعویض راحت تر از تعمیر است. چرا که اقتصاد ما رقابتی نیست تا لزوم کاهش هزینه ها احساس شده و در نتیجه بازسازی اهمیت پیدا کند و از سوی دیگر مدیران  و صنایع شناخت کافی در زمینه آبکاری کرم ندارند و همچنین صنایعی که این خدمات را ارائه میدهند خیلی قوی عمل نکرده و کیفیت خوبی را عرضه ننموده اند که این مشکل باید حل شود.

من تمام شرکا و نمایندگانم را با دقت و وقت کافی انتخاب کرده ام و به آنها اعتماد دارم. و در هنگام انتخاب نیروی کار سعی کرده ام که افراد علاقمند را انتخاب نمایم و البته زمانی که سیستم وجود داشته باشد شما میتوانید نظارت دقیق تری بر عملکرد افراد داشته باشید و این نکته را نیز نباید فراموش کرد که اگر افراد احساس کنند بین کسی که خوب کار می کند و کسی که کار نمیکند تفاوت هست به طور حتم با علاقه بیشتری کارخواهند کرد و از زیر کار شانه خالی نمی کنند.

من اعتقاد دارم یک مدیر نمی تواند در دیگران انگیزه ایجاد کند بلکه بهترین مدیر ، مدیری است که بتواند انگیزه موجود در کارکنان را از بین نبرد و متاسفانه مدیران ما انگیزه را از بین میبرند.

به نظر من چند نکته اساسی وجود دارد ، اول اینکه اعتماد به نفس و پشتکار داشته باشند و از مشکلات نترسند چرا که انسان ها بوجود آمده اند تا مشکلات را حل کنند و دوم اینکه در کارشان صداقت داشته باشند و این صداقت در بلند مدت تاثیرگذار است و استفاده از میانبرها را کنار بگذارند چرا که 90 درصد این میانبر ها به بن بست میخورد و این را در نظر داشته باشند که یک آدم باهوش همه را باهوش می بیند و این آدم بی عقل است که فکر میکند بقیه بی عقل هستند. این را باور داشته باشند که ارائه یک کار خوب در طی سال ها چیزی را بوجود خواهد آورد به نام اعتماد و اعتماد بزرگترین برند یک فرد است.

شما در جامعه رقابتی زندگی می کنید. در این مسابقه دو که همه در حال دویدن هستند برای اینکه عقب نمانید باید توانایی هایتان را بالا ببرید و برای این کار باید خودتان را با علم روز هماهنگ کنید و علاوه بر صداقت ، توانایی کسب دانش کاربردی هم نیاز است تا دیگران عقب نمانند.

 

منبع: فصلنامه صنعت آبکاری (شماره 50) – گفت و گو با محسن محمدعلی